Ayıplı mal neleri kapsar?
Ayıplı mal; sayılan unsurları içermeyen, malda aranan özellikleri taşımayan, taraflar arasında kararlaştırılan modele uymayan, ayrıca bu üründe objektif olarak bulunmayan unsurların bulunduğu mallardır.
Ayıplı ürünler nelerdir?
Ayıplı malın tanımı 6502 sayılı TKHK’dır. 1.8’de yapılan düzenlemeye göre; “Ayıplı mal, tüketiciye teslim anında taraflarca kararlaştırılan örnek veya modele uymaması veya objektif olarak taşıması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan mallardır.”
Ayıplı mal şartları nelerdir?
Hangi mallar ayıplı sayılır? Ayıplı mal, teslim anında taraflar arasında kararlaştırılan örnek veya modele uymaması veya objektif olarak taşıması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle tüketiciye sözleşmeye uygun olmayan mallardır.
Ayıplı mal satın aldığımızda neler yapmalıyız?
Tüketici haklarını kullanmadan önce, satın aldığı ürünün ayıplı olduğunu 30 gün içinde satıcıya bildirmelidir. Bu eyleme hukuken “ayıp bildirimi” denir. Ayıp bildirimi resmi olmadığı için, ayıp bildirimi telefonla veya şahsen yapılabilir.
Malın ayıplı olduğu nasıl tespit edilir?
Satıcı, satılan malın belirli özelliklere sahip olup olmadığını alıcıya bildirmek zorundadır. Mallar; ambalajında, kullanma kılavuzunda, reklam ve duyurularında belirtilen özellikleri taşımıyorsa veya malın taşıması gereken özellikleri taşımıyorsa ayıplı sayılır.
Ayıplı mal kaç gün içinde ihbar edilir?
Tüketici, malın teslim tarihinden itibaren otuz gün içinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Bu durumda tüketici, iade, ürünü ayıpsız bir ürünle değiştirme veya ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarım talep etme gibi sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.
Aldığım ürün ayıplı çıktı ne yapmalıyım?
Ürün ayıplı ise tüketiciler, iade, ayıpsız bir ürünle değiştirme, ayıp oranında fiyat indirimi ve ürünün ücretsiz onarımını isteme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir. Satıcı tüketicinin isteğine uymak zorundadır.
Ayıplı malda zamanaşımı süresi ne kadardır?
TKHK Madde 12 – (1) Kanunda veya taraflar arasındaki sözleşmede daha uzun bir süre öngörülmediği takdirde, ayıplı maldan doğan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkarsa, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir.
Satın aldığımız bir mal ayıplı çıkarsa ne gibi haklarımız vardır?
Tüketicinin ayıplı mal durumunda, satılan malı geri vermeye razı olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme, satılan malı alıkoyma ve ayıp oranında bedel indirimi isteme hakları nelerdir? , aşırı masraf gerektirmediği takdirde, satılan malın masrafları satıcıya ait olmak üzere ücretsiz onarılmasını isteme, Daha fazla makale…• 1 Haziran 2020
Ayıplı maldan kim sorumlu olur?
Ayıplı mal ve ayıplı hizmet sorumluluğu. Satıcı, malı satın alma sözleşmesine uygun olarak tüketiciye teslim etmekle yükümlüdür. Satıcı, malın ayıplı olmasından sorumludur.
Aldığımız ürün bozuk çıkarsa ne yapmalıyız?
Başka bir deyişle, satın alınan ürünün ayıplı olduğu anlaşılırsa, ürünün tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren iki yıl içinde Tüketici Uyuşmazlıkları Heyeti’ne başvurulması gerekir.
Satıcının ağır kusuru nedir?
Satıcının, satış sözleşmesine konu malın yeni olduğu kastıyla hareket etmesi ve alıcının henüz kullanılmamış bir ürün satın aldığı düşüncesiyle sözleşmeyi imzalaması yerine, yeni olmayan bir ürün teslim etmesi durumunda ‘ciddi hata’ söz konusudur.
Kaç arızada ürün değişir?
Garanti süresi içerisinde aynı arızanın iki kez veya farklı bir arızanın dört kez meydana gelmesi durumunda cihaz ücretsiz olarak değiştirilir.
Ayıplı mal için tazminat davası açılabilir mi?
Arızalı mallar için gecikme tazminatı davası açma imkânı vardır. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’a göre tüketicinin arızalı ürüne karşı seçimlik hakları bulunmaktadır. 6502 sayılı Kanun’un 11. maddesine göre tüketici sözleşmeden dönebilir, ürünü ayıpsız benzeri ile değiştirebilir, …
Tüketici mahkemesi masraflarını kim öder?
Tüketiciler, Ücretler Kanunu uyarınca yasal ücretlerden muaf tutulsalar da, masrafların önceden ödenmesi ve delillerin önceden ödenmesi gibi yasal masraflar yine de tüketici tarafından karşılanmalıdır.
Ayıplı mal tüketici hakları nelerdir?
Ürün ayıplı ise tüketiciler, iade, ayıpsız bir ürünle değiştirme, ayıp oranında fiyat indirimi ve ürünün ücretsiz onarımını isteme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir. Satıcı tüketicinin isteğine uymak zorundadır.
Ayıplı mal için tazminat davası açılabilir mi?
Arızalı mallar için gecikme tazminatı davası açma imkânı vardır. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’a göre tüketicinin arızalı ürüne karşı seçimlik hakları bulunmaktadır. 6502 sayılı Kanun’un 11. maddesine göre tüketici sözleşmeden dönebilir, ürünü ayıpsız benzeri ile değiştirebilir, …
Ayıplı mal ile ilgili konular nereye şikayet edilir?
ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken yetkili mercilere yönlendirildiği bir “çağrı merkezi” görevi görmektedir.
6502 sayılı kanun neleri kapsar?
Bu; “Hizmette ayıp bulunması hâlinde tüketici, hizmetin yeniden incelenmesini, hizmet sonucu ortaya çıkan eserin ücretsiz onarılmasını ve bedelde indirim yapılmasını, ayıbın bildirilmesini isteme veya sözleşmeden dönme haklarından birini sağlayıcıya karşı kullanmakta serbesttir.